Koleksi Contoh Soalan Peperisaan KSSR. Download KSSR Exam Paper di Bank Soalan KSSR e KASIH - KUMPULAN WANG AMANAH PELAJAR MISKIN (KWAPM)

PENDIDIKAN


copyright@ 2013 SKBUKIT MUNDOK| Semua Hak Dilindungi | Designed for SKBM (RBH). Powered by Blogger.

Wednesday, March 9, 2011

e KASIH - KUMPULAN WANG AMANAH PELAJAR MISKIN (KWAPM)

BANTUAN AM PERSEKOLAHAN (BAP)
DAN BANTUAN BULANAN


SK BUKIT MUNDOK, 7 Mac 2011, Isnin Berpandukan data eKASIH tahun 2011 hanya seorang sahaja pelajar SKBM yang layak menerima Bantuan Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM). Kategori penerima KWAPM ialah miskin tegar dan misin. Kategori miskin tegar menerima Bantuan Am (BA)Persekolahan sebanyak RM200 manakala Bantuan Bulanan (BA) menerima RM50 selama 10bulan dan jumlah keseluruhan bantuan adalah sebanyak RM 700. 
                    Penerima bantuan KWAPM 2011 bagi murid dalam senarai eKASIH ialah Muhammad Iskandar bin Mohd Harun tahun 5. Guru Besar SKBM En Rahiman b Mohamed menyampaikan bantuan tersebut dan memberi semangat serta peransang agar adik Iskandar lebih bersemangat serta ceria dalam menjalani alam persekolahan sepertimana murid-murid lain. Beliau sendiri manyarungkan baju serta beg sekolah adik Iskandar sebagai keperihatinan beliau terhadap pelajar. 
                    "Saya akan berlajar bersungguh-sungguh cikgu, untuk membalas segala jasa baik kerajaan kepada saya ", kata adik Iskandar selepas menerima bantuan tersebut. Ditanya perasaannya menerima bantuan tersebut, adik Isandar dengan sebak berkata, "saya orang susah cikgu, bila dapat bantuan macam ni saya rasa amat gembira dan ini akan dapat mengurangan bebanan yang ditanggung oleh ayah saya". Keperihatinan Kementerian Pelajaran Malaysia dalam memberian bantuan kepada pelajar-pelajar yang tidak berkemamapuan adalah tanda kerajaan begitu mengambail berat hal ehwal rayat. Semoga bantuan seumpama ini diperluaskan lagi kerana Bukit Mundok adalah kawasan pedalaman yang ramai penduduknya yang kurang berkemampuan.
                     

Contest SEO Eridy

0 Maklumbalas:

:: SERTAI KAMI ::

Sekolah Kebangsaan Bukit Mundok
21500 Setiu, Terengganu.
Tel : 09-8240926
Fax: 09-8240450
Email: tba6074_skbm@yahoo.com.my
Paparan terbaik 1024x768
ILMU AMAL JAYA

Copyright © 2013 SK BUKIT MUNDOK. Designed for rozbh07

 
Hootoh Blog Hotooh Blog Entri Panas Tengkorak Harimau Blog Sapa Ceoh Pseudosupra Raimi Syazwan Blog Ilham Minda